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Juegos en la Enseñanza de la Ingeniería del Software

dc.creatorGuerrero-Peña, Diego
dc.creatorTrefftz-Gómez, Helmuth
dc.creatorAnaya, Raquel
dc.date2009-06-27
dc.date.accessioned2021-03-18T21:04:06Z
dc.date.available2021-03-18T21:04:06Z
dc.identifierhttps://revistas.itm.edu.co/index.php/tecnologicas/article/view/228
dc.identifier10.22430/22565337.228
dc.identifier.urihttp://test.repositoriodigital.com:8080/handle/123456789/11471
dc.descriptionSerious games, mainly videogames, have increased their use in the teaching of software engineering as motivation factors for the significant learning. This paper stresses on the existence or lack of their pedagogical and didactic supports, through the analysis derived from the state of the art of the serious games related to the software engineering. Furthermore, this work proposes pedagogical postulates that bear these games and makes a classification of them. The results shown here make part of a research developed under the projects: Information and Communication Technologies as a Support for Teaching (TICAD for its acronym in Spanish) of the Instituto Tecnológico Metropolitano (ITM) and Information and Communication Technologies used for software engineering teaching (TICSOFT for its acronym in Spanish) of Masters in Computer Engineering of the Eafit University.en-US
dc.descriptionLos juegos serios, en particular los videojuegos, han aumentado su uso en la enseñanza de la ingeniería del software como elementos motivacionales para el aprendizaje significativo. Este artículo resalta la existencia o carencia de los soportes pedagógicos y didácticos que los sustentan mediante el análisis derivado del estado del arte correspondiente a los juegos serios respecto a la Ingeniería de Software; además, se proponen postulados pedagógicos que los sustentan y una clasificación de los mismos. Los resultados que aquí se presentan hacen parte de una investigación desarrollada en el Instituto Tec nológico Metropolitano (ITM) como parte del proyecto de investigación de la Maestría en Ingeniería Informática de la Universidad Eafit que está llevando a cabo el profesor Diego Alejandro Guerrero Peña.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto Tecnológico Metropolitano (ITM)en-US
dc.relationhttps://revistas.itm.edu.co/index.php/tecnologicas/article/view/228/234
dc.rightsCopyright (c) 2017 Tecno Lógicasen-US
dc.sourceTecnoLógicas; Num. 22 (2009); 43-60en-US
dc.sourceTecnoLógicas; Num. 22 (2009); 43-60es-ES
dc.source2256-5337
dc.source0123-7799
dc.subjectSerious gamesen-US
dc.subjectTIC’sen-US
dc.subjecteducationen-US
dc.subjectlearningen-US
dc.subjectsoftware engineering.en-US
dc.subjectJuegos Serioses-ES
dc.subjectTICses-ES
dc.subjecteducaciónes-ES
dc.subjectaprendizajees-ES
dc.subjectingeniería del softwarees-ES
dc.titleJuegos en la Enseñanza de la Ingeniería del Softwareen-US
dc.titleJuegos en la Enseñanza de la Ingeniería del Softwarees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticlesen-US
dc.typeArtículoses-ES


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