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El entenado and the aesthetics representation of the solipsism
El entenado y la representación estética del solipsismo
dc.creator | Ramírez Vuelvas, Carlos | |
dc.date | 2011-06-15 | |
dc.date.accessioned | 2024-08-16T15:25:50Z | |
dc.date.available | 2024-08-16T15:25:50Z | |
dc.identifier | https://revistas.upb.edu.co/index.php/escritos/article/view/6736 | |
dc.identifier.uri | http://test.repositoriodigital.com:8080/handle/123456789/84178 | |
dc.description | Juan José Saer’s novel El entenado, is one of his clearest methapoetic proposes. Emphasizes on the exploration of the space and writing dichotomy that makes the understanding of time an anomaly about reality as the author’s goal is the speculation between the anthropological posibilities of writing as a means of the reality understanding, he explains the category of “alocronía”, usually use in anthropological and philosophical studies, as the one who allows to open ways for understand the saerian work. Alocronía is the separation of the time concept, because of its impossibility to transmit the value parameters in communication processes. That’s why writing, as a past tense, is just understandable through the memory, and the difficulties in its exposition belong from the impossibility of making it objective. | en-US |
dc.description | La novela El Entenado, de Juan José Saer, es una de sus propuestas metapoéticas más claras. Destaca la exploración de la dicotomía espacio y escritura, que deriva a la comprensión del tiempo como una anomalía respecto a la realidad. Dado que el propósito del autor es especular sobre las posibilidades antropológicas de la escritura, como medio para comprender la realidad, se plantea que la categoría de “alocronía”, usual en estudios antropológicos y filosóficos, permite abrir caminos de comprensión de la obra saeriana. La alocronía es la descomposición del concepto tiempo, en virtud de la imposibilidad de transmitir sus parámetros de valor en procesos de comunicación. De ahí que la escritura, como tiempo pasado, sólo es comprensible a través de la memoria, y sus dificultades de exposición estriban en la imposibilidad de objetivarlo. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Pontificia Bolivariana | es-ES |
dc.relation | https://revistas.upb.edu.co/index.php/escritos/article/view/6736/6344 | |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | es-ES |
dc.source | Escritos; Vol. 19 No. 42 (2011): Enero - junio; 217-228 | en-US |
dc.source | Escritos; Vol. 19 Núm. 42 (2011): Enero - junio; 217-228 | es-ES |
dc.source | Escritos; v. 19 n. 42 (2011): Enero - junio; 217-228 | pt-BR |
dc.source | 2390-0032 | |
dc.source | 0120-1263 | |
dc.subject | Methaliterature | en-US |
dc.subject | Alacronía | en-US |
dc.subject | Narative space | en-US |
dc.subject | Narrative time | en-US |
dc.subject | El Entenado | es-ES |
dc.subject | Metaliteratura | es-ES |
dc.subject | Alocronía | es-ES |
dc.subject | Espacio narrativo | es-ES |
dc.subject | Tiempo narrativo | es-ES |
dc.title | El entenado and the aesthetics representation of the solipsism | en-US |
dc.title | El entenado y la representación estética del solipsismo | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
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